• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Tencent en Dragoneer investeren 250 miljoen dollar in groei van Farfetch

Tencent en Dragoneer investeren 250 miljoen dollar in groei van Farfetch

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

De luxe e-tailer Farfetch heeft 250 miljoen dollar (226,8 miljoen euro) opgehaald met de verkoop van converteerbare senior obligaties aan het Chinese technologiebedrijf Tencent en de in San Francisco gevestigde investeerder Dragoneer. Dat schrijft Business Wire.

Tencent en Dragoneer nemen beiden obligaties ter waarde van 125 miljoen dollar af van Farfetch. Met de opbrengst kan Farfetch haar lange-termijn strategie uitvoeren, waaronder groei in de belangrijke Chinese markt en operationele winstgevendheid.

Met deze investering versterkt Tencent haar bestaande relatie met Farfetch, waarbij Farfetch Westerse luxemerken toegankelijk maakt voor Chinese consumenten via het WeChat platform van Tencent.

Farfetch biedt momenteel ruim 80 luxemerken aan op WeChat, waaronder Moncler en Balenciaga, en helpt deze merken met nieuwe ontwikkelingen en lanceringen op WeChat.

”Ik ben verheugd dat Tencent en Dragoneer deel uitmaken van ons investeerdersbestand. De uitgebreide technologische ervaring van Tencent en de huidige relatie die Farfetch met het bedrijf heeft, gepaard met de deskundigheid van Dragoneer bij de groei van technische bedrijven maken beide investeerders uitstekende partners in de volgende groeifase van Farfetch,” zei Farfetch oprichter en topman José Neves in een persbericht.

Dragoneer
Farfetch
Tencent