Tendam groeit omzet met 3,6 procent
bezig met laden...
Tendam Brands behaalde tijdens het eerste kwartaal van boekjaar 2023-2024, dat liep van maart tot en met mei van dit jaar, een omzetplus van 3,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet kwam hiermee uit op 243,2 miljoen euro.
De winst van het bedrijf, dat onder andere eigenaar is van de merken Springfield, Cortefiel en Hoss Intropia, nam met achttien procent toe tot 52 miljoen euro.
De winstgevendheid van de digitale activiteiten steeg met ruim vier procent, mede door de toename van het aantal merken van derden op het multibrand-platform van negentig naar 150 tijdens het afgelopen jaar. Ook de lagere impact van logistieke kosten dankzij een “laag, stabiel retourpercentage” van 28 procent droegen hieraan bij.
Nieuwe initiatieven die vielen onder de Tendam 5.0 strategie droegen 45 procent aan de groei bij en vertegenwoordigen vijf procent van de totale omzet van de groep.
Tendam’s multibrand-party platform boekte een stijging van 75 procent en droeg daarmee achttien procent bij aan de netto kwartaalomzetgroei van Tendam.
Tendam voorzitter en CEO Jaume Miquel noemt de resultaten ‘uitstekend’ en benadrukt dat alle merken, winkelketens en kanalen positief bijdroegen aan de winstgevendheid.
Voor de toekomst anticipeert hij verder dat positieve vooruitzichten ondanks macro-economische onzekerheid gehandhaafd zullen worden. “De verkopen laten een robuuste groei zien in het tweede kwartaal met een consistente verbetering van de marges, dus we verwachten uitstekende resultaten voor het eerste halfjaar”, aldus Miquel.