Tijdlijn – Hoe Suitsupply de pakkenwereld op zijn kop zet

Suitsupply is een eigenzinnig merk met een sterke internationale groei. Het succes is gebaseerd op een concept van value for money en snelheid van de operatie: de Italiaanse confectiepakken zijn op klassieke wijze gemaakt en worden vermaakt terwijl de klant erop wacht. Mannenblad GQ noemt het bedrijf de ‘JetBlue van de pakken ’ vanwege het streven naar een betere service en kwaliteit voor een lagere prijs. Straight to the point, zonder franje en toch persoonlijk.

FashionUnited dook in de archieven en gidst je langs de belangrijkste momenten uit de geschiedenis van het modebedrijf. Van het pioniersbegin via de spraakmakende campagnes tot de wereldwijde expansie.

Gebruik de pijlen om te navigeren door de tijdlijn, of klik op een moment in de grijze tijdsbalk.

Suitsupply cijfers

  • Totaal aantal winkels: circa 84 wereldwijd
  • Actief in: zo'n 22 landen
  • Medewerkers: ruim 1.500
  • Omzet: 207 miljoen euro
  • Omzet Nederland: ca. 25 procent van het totaal
  • Omzetgroei wereldwijd: ongeveer 30 procent per jaar

Tijdlijn – Hoe Suitsupply de pakkenwereld op zijn kop zet In juni besteedt FashionUnited aandacht aan de internationale Mannenmodeweken. Voor alle reads over mannenmode klik hier.

Foto’s via Suitsupply.