Under Armour, Inc. is positief over de start van het boekjaar 2019, zo blijkt uit het kwartaalverslag. Het bedrijf stelt de verwachting voor de financiële resultaten naar boven bij na het behalen van goede resultaten in het eerste kwartaal.

De omzet steeg met twee procent. Het bedrijf, dat midden in een herstructurering zit, behaalde een omzet van 1,2 miljard dollar (1 miljard euro). De wholesale-omzet nam toe met vijf procent naar een bedrag van 818 miljoen dollar (730,5 miljoen euro). De direct-to-consumer omzet kwam neer op 331 miljoen dollar (295,6 miljoen euro) door een afname van 6 procent. “De resultaten van het eerste kwartaal laten onze niet aflatende toewijding aan het beschermen en laten groeien van ons sportmerk zien door een proces dat innovatieve producten en ervaringen levert die atleten beter maken,” aldus CEO Kevin Plank in het kwartaalverslag.

In Noord-Amerika nam de omzet af met drie procent terwijl in de rest van de wereld de omzet met 12 procent werd opgevoerd. In Noord-Amerika wordt nog steeds de meeste omzet gehaald, 843 miljoen dollar (752,8 miljoen euro) tegen een omzet van 328 miljoen dollar (292,9 miljoen euro) in de rest van de wereld. In de EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) nam de omzet met drie procent toe, in Asia-Pacific met 25 en in Latijns-Amerika met zes procent.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN