• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Under Armour zet eerste stappen op Nederlandse retailmarkt

Under Armour zet eerste stappen op Nederlandse retailmarkt

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Het merk is vooral bekend onder topsporters, maar daar gaat verandering in komen. Under Armour heeft namelijk een shop-in-shop geopend in de Bijenkorf in Rotterdam, en in de komende maanden komt het merk ook bij andere filialen te hangen. Volgend jaar staat de opening van een eigen winkel gepland, vertelt Europese marketingdirecteur Chris Carroll aan het Financieele Dagblad.

Het Amerikaanse merk is bezig met een opmars buiten thuisland de Verenigde Staten, waaronder in Nederland. “We willen dat onze producten over twee jaar in alle voor ons belangrijke Nederlandse steden liggen,” zegt Chris Carroll. Volgend jaar wordt de eerste winkel in een van de grote steden geopend – het is nog niet bekend waar. Vorig jaar alleen al opende het merk in China vijftig winkels.

Under Armour gaat hard in de Verenigde Staten en dankt daar veel succes aan. Daar is het merk concurrent Adidas al voorbijgestreefd met een verwachte jaaromzet van vier miljard dollar. Op nummer een staat Nike, maar die verkoopt bijna vier keer zoveel als Under Armour. In de afgelopen twintig kwartalen is de omzet van het sportmerk met dubbele cijfers gegroeid.

In 2013 verdiende Under Armour, dat via Canada, Mexico en Japan naar Europa kwam nog maar drie procent via buitenlandse inkomsten. Inmiddels is dat al dertien procent.

Under Armour