• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Uniqlo in Top 10 van World’s Simplest Brands

Uniqlo in Top 10 van World’s Simplest Brands

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De Japanse moderetailer Uniqlo is één van de tien meest simpele merken ter wereld. Het bedrijf staat op de negende plaats in World’s Simplest Brands Top 10, die deze maand voor de achtste keer werd samengesteld door Siegel+Gale.

Volgens Siegel+Gale resoneert Uniqlo “met zijn filosofie - eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid - over de hele wereld”. Uit het onderzoek, waarbij 15.000 consumenten uit negen verschillende landen werd gevraagd om merken en industrieën te beoordelen op hun eenvoud, bleek verder dat 55 procent van de consumenten is bereid meer te betalen voor eenvoudigere ervaringen. Daarnaast kwam uit het onderzoek naar voren dat 64 procent van de deelnemende consumenten een merk zouden aanraden dat simpele ervaringen biedt.

Uniqlo is na Zara en H&M de derde grootste retailer ter wereld, stelde retailanalist Edited onlangs. Terwijl Zara en H&M zich vasthouden aan een fast fashion model, richt Uniqlo zich op duurzaamheid en een middelmatig productaanbod, aldus Edited. De retailanalist nam Uniqlo’s bedrijfsstrategie onder de loep. Zo kwam het tot de conclusie dat het bedrijf sterk is gefocust op technische innovatie, waarTadashi Yanai, CEO van moederbedrijf Fast Retailing, Uniqlo een ‘digitaal consumentenbedrijf’ noemt in plaats van een ‘kledingbedrijf’. Verder biedt Uniqlo producten aan consumenten uit alle demografieën, zijn de kledingstukken betaalbaar en van hoge kwaliteit, en kijkt het bedrijf zorgvuldig naar productontwerp. Daardoor heeft Uniqlo zijn assortiment in het afgelopen jaar met 4,4 procent weten te verkleinen, aldus Edited.

Beeld: Uniqlo

Uniqlo
world's simplest brands