United Wardrobe ontvangt investering van 1 miljoen
bezig met laden...
Online platform voor vintage kleding United Wardrobe heeft dankzij een minderheidsbelang van Peak Capital een investering van 1 miljoen ontvangen. Het bedrijf gaat het kapitaal inzetten voor schaalvergroting in Europa en professionalisering van de organisatie.
”We hebben al even een stuk taart gegeten om het te vieren,” vertelt mede-oprichter Thijs Verheul aan FashionUnited. Zo’n zes maanden voerde United Wardrobe gesprekken met verschillende particuliere investeerders en investeringsmaatschappijen. Peak Capital komt onder andere als winnaar uit de bus vanwege de uitgebreide ervaring in de IT en de internationalisering van verschillende bedrijven zoals OneFit en CataWiki. “Het is een data driven bedrijf en Peak Capital kon ons nu al zoveel laten zien waar we op moeten letten.”
Peak Capital investeert 1 miljoen in United Wardrobe
De investering komt op het goede moment, nu United Wardrobe na Nederland en België ook Frankrijk wil veroveren. Het platform is ook in Duitsland actief, maar daar merkt Verheul dat het concept toch minder leeft. In totaal heeft United Wardrobe al 1,1 miljoen gebruikers. “We zijn nu aan het kijken in welke markten United Wardrobe het beste werkt. In Frankrijk groeit het een stuk harder, daar lijkt het wel alsof vintage kleding meer leeft. Ze pakken het daar heel snel op en door onze klanten werd ook al veel naar Frankrijk verstuurd.”
Naast de focus op Frankrijk, wordt het geld ook gebruikt om de organisatie te verbeteren. “We willen het juiste personeel vinden. Om de organisatie op te bouwen naar 50 tot 60 man, daar hebben we nieuwe mensen voor nodig. We zijn op dit moment ook op zoek naar een chief marketing officer met ervaring van het internationaliseren van een andere applicatie.” Verheul vervolgt: “In je eigen thuismarkt kun je makkelijker groot worden, in het buitenland kom je dan toch struikelblokken tegen.”
Waar United Wardrobe over drie jaar wil staan? “Dan willen we wel in Amerika zitten. Dat je in het vliegtuig naar New York zit en je tegen iemand zegt: “You have a really nice bag” En dat diegene dan zegt: “I bought it on United Wardrobe” We willen Nederland trots te maken. Al die techbedrijven zoals Facebook zitten in Californië, maar het is tijd dat een mooi techbedrijf de wereld verovert.”
Beeld: Website United Wardrobe