Urban Outfitters, Inc. verbetert omzet en winst in boekjaar 2024
bezig met laden...
Urban Outfitters, Inc., het moederbedrijf van het gelijknamige modemerk, Anthropologie Group, Free People Group en Nuuly, weet zijn omzet en zijn winst in financieel jaar 2024 te verbeteren. De onderneming boekt tevens een recordomzet in het vierde kwartaal door sterke resultaten bij Anthropologie, Free People en Nuuly, zo blijkt uit het jaarverslag.
Met een omzet van 1,49 miljard dollar (1,38 miljard euro) in het vierde kwartaal eindigt Urban Outfitters, Inc. op een omzet van 5,15 miljard dollar. Het bedrijf eindigt daarmee 7,6 procent boven het omzetniveau van boekjaar 2023.
De totale retailomzet stijgt met 6 procent dankzij een positieve groei van de verkopen in het digitale kanaal met een ééncijferige groei. Wat de modemerken betreft groeit Anthropologie zijn omzet met 12,3 procent en Free People met 21,4 procent. Urban Outfitters heeft een zwaarder jaar achter de rug en noteert een daling van 13,8 procent. De omzet bij Nuuly groeit met 115,3 miljoen dollar.
Het Amerikaanse bedrijf eindigt met een winst van 381,6 miljoen dollar voor aftrek van belastingen. Onderaan de streep noteert het een winst van 287,7 miljoen dollar in boekjaar 2024. Urban Outfitters, Inc. groeit daarmee zijn winst met 128 miljoen euro.