Urban Outfitters noteert sterke omzet- en winstgroei in het eerste kwartaal
bezig met laden...
Urban Outfitters heeft sterke resultaten gepresenteerd voor het eerste kwartaal. De nettowinst steeg naar 108,3 miljoen dollar (ongeveer 95,6 miljoen euro), met een winst per verwaterd aandeel van 1,16 dollar. De totale netto-omzet groeide met 10,7 procent en kwam uit op 1,33 miljard dollar.
Richard A. Hayne, CEO van Urban Outfitters, reageerde enthousiast: “We zijn trots op de recordomzet en winst in dit kwartaal. Ons succes is het resultaat van groei en betere winstgevendheid in al onze merken en segmenten.”
Het retailsegment groeide met 6,4 procent in netto-omzet. De vergelijkbare omzet binnen retail steeg met 4,8 procent, dankzij zowel fysieke winkels als online verkoop. Bij de merken steeg Anthropologie met 6,9 procent, Free People met 3,1 procent en Urban Outfitters met 2,1 procent.
Het abonnementssegment liet een groei van 59,5 procent zien, vooral door een stijging van 52,9 procent in het aantal actieve abonnees. Ook het wholesale-segment presteerde sterk met een omzetstijging van 24,2 procent, voornamelijk dankzij Free People, dat 25,6 procent meer verkocht aan gespecialiseerde klanten en warenhuizen.
Daarnaast kocht Urban Outfitters in het eerste kwartaal voor ongeveer 152 miljoen dollar aan eigen aandelen terug, in totaal 3,3 miljoen stuks.
Op het gebied van fysieke winkels opende het bedrijf 13 nieuwe locaties in Q1: negen Free People-winkels (waarvan vijf FP Movement-winkels), twee Anthropologie-winkels en twee Urban Outfitters-winkels. Tegelijkertijd sloot het bedrijf twee Free People-winkels.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.