Urban Outfitters presteert boven verwachting in Q2

In het eerste halfjaar zag Urban Outfitters de omzet met 2,9 procent toenemen tot 1,6 miljard dollar (1,4 miljard euro). De nettowinst steeg met 6,9 procent tot 106,4 miljoen dollar (94,4 miljoen euro).

CEO Richard A. Hayne verklaarde: "Deze resultaten werden gedreven door een positieve positive retail segment 'comp’ en een verbetering van de merchandise marges.”

De omzet in de detailhandel nam met 1 procent toe. Dat was beter dan gedacht, want de analisten hadden juist gerekend op een daling van 1,2 procent. De omzet bij het merk Urban Outfitters steeg met 5 procent, mede dankzij de focus op sportieve kleding. De omzet bij Free People bleef gelijk en de omzet bij Anthropology daalde met 3 procent. De groothandel zag de omzet met 4 procent stijgen. De brutowinstmarge steeg van 35,1 procent naar 36,6 procent, mede dankzij het terugdringen van prijsacties.

In de eerste 6 maanden van 2016 opende Urban Outfitters Group in totaal 12 winkels: 1 Urban Outfitters-winkel, 8 Free People-winkels en 3 Anthropology-winkels. Daarentegen sloten er ook 3 winkels, van ieder merk één. Daarmee komt het totaal aantal nieuwe winkels op 9.

In totaal heeft het modebedrijf 240 winkels van Urban Outfitters in de Verenigde Staten, Canada en Europa. Anthropology heeft nog 220 winkels en Free People, dat voornamelijk via groothandel wordt verkocht, heeft 121 vestigingen. Urban Outfitters Groep heeft overigens ook nog 7 Vetri-restaurants.

Beeld: Facebook Urban Outfitters

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN