Vakbladen Textilia, Schoenvisie en Bengels zijn van eigenaar gewisseld. De bladen zijn verkocht aan Afdeling M., een nieuwe uitgeverij opgericht door Kim Pereira, tot voor kort brandmanager van de business unit Fashion van MYbusinessmedia en hoofdredacteur van de titels, en Anne Wesselman, salesmanager van dezelfde unit. MyBusinessmedia heeft de uitgaven verkocht om ‘zich beter te kunnen focussen op het uitgeven van vakmedia op het gebied van techniek,’ aldus de uitgeverij op hun website.

Afdeling M. is speciaal opgericht voor de overname van de bladen zodat de titels verder uitgebouwd kunnen worden. Textilia focust zich op kleding, Schoenvisie op schoenen en Bengels draait om kindermode. Kim Pereira zal de dagelijkse leiding op zich nemen, zij heeft de afgelopen jaren bij MyBusinessmedia als de herpositionering van de modebladen doorgevoerd. Het vaste team van Mybusinessmedia Fashion gaat meer naar Afdeling M. De nieuw uitgeverij blijft voorlopig gehuisvestigd in Deventer, waar ook MyBusinessmedia zich bevindt, maar gaat op termijn op zoek naar een nieuwe locatie in de randstad.

Textilia, Schoenvisie en Bengels waren ruim 10 jaar onderdeel van het portfolio van MyBusinessmedia. “Mybusinessmedia heeft de keuze gemaakt voor een management buy-out om beter te kunnen focussen op de producten en diensten van haar meer technische clusters,” aldus het bericht. “MyBusinessmedia gelooft dat een kleinere uitgeverij sneller kan inspringen op de snel ontwikkelende nieuwe wensen van de modebranche.”