Van de Velde noteert lichte omzetdaling in H1
bezig met laden...
Lingerieproducent Van de Velde Groep, moederbedrijf van de merken PrimaDonna, Marie Jo en Andres Sarda, heeft in het eerste halfjaar van 2018 een stuk minder winkelbezoekers gezien. De druk op fysieke retailactiviteiten leidde tot een lichte omzetdaling van 3,9 procent, meldt het bedrijf maandag in een persbericht.
Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.
“In lijn met wat we hebben aangekondigd in het persbericht van 19 april 2018, heeft de succesvolle lancering van Marie Jo Swim en de groei in de nieuwe kanalen tot dusver nog onvoldoende omzet gerealiseerd om te compenseren voor de druk op de traditionele retailkanalen (fysieke winkelpunten),” luidt het persbericht.
De omzet kwam uit op 110,8 miljoen euro, ten opzichte van 115,3 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. De vergelijkbare omzet daalde met 2,4 procent van 116,9 miljoen euro naar 114,1 miljoen euro. De vergelijkbare omzet bij constante wisselkoersen uit groothandelsactiviteiten daalde met 1,4 procent, terwijl die uit retailactiviteiten met 4,3 procent steeg. De winstcijfers van de groep worden volgende maand bekendgemaakt.
Het Belgische Van de Velde is een internationale speler op het gebied van luxe lingerie. Momenteel werkt het bedrijf samen met 5.000 online en offline multibrandretailers wereldwijd, met een sterke focus op Europa en Noord-Amerika.
Beeld: PrimaDonna Facebook