Van de Velde ziet omzet dalen met 1,8 procent in 2018

Lingerieketen Van de Velde heeft de omzet zien teruglopen in het boekjaar 2018. De omzet kwam 1,8 procent lager uit ten opzichte van het boekjaar 2017, zo meldt het bedrijf in een persbericht. In totaal werd een omzet behaald van 205,2 miljoen euro.

Bij een gelijk aantal winkels werd een omzetdaling van 1,2 procent gerealiseerd, bij constante wisselkoersen kwam dit percentage op een daling van 0,2 procent neer. De merken PrimaDonna, Marie Jo en Andres Sarda vallen onder de Van de Velde groep. Het eigen retailkanaal worden gerund onder de labels Rigby & peller, Lincherie en Private Shop.

De volledige resultaten voor het boekjaar 2018 worden op 27 februari bekendgemaakt. De Van de Velde groep maakte de omzetcijfers altijd eerder bekend dan het hele verslag. Hier gaat de groep vanaf stappen, zo meldt het in het persbericht. “De reden hiervoor is dat het afzonderlijk en vroegtijdig bekend maken van omzet niet in lijn ligt met de gangbare marktstandaard of verplichtingen.”

Beeld: Marie Jo website

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN