VeldhovenGroup heft Turnover en Dept op

Een grote koersverandering bij de VeldhovenGroup, eigenaar van de merken Sandwich, Turnover, Dept en Olsen. Het bedrijf heeft aangekondigd de strategie te gaan herzien en te focussen op Sandwich. Het Duitse Olsen zal worden verkocht, en modemerken Turnover en Dept zullen volledig worden opgeheven. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt middels een persbericht.

Turnover en Dept worden opgeheven: Veldhovengroup herziet strategie

De VeldhovenGroup nam Turnover in 2010 over van de Secon Group. De acquisitie van Dept dateert uit 2012 toen de Veldhovengroup het merk uit de failliete boedel van Zinvest Fashion BV kocht. De lente/zomercollecties van 2017 zijn de laatste: daarna zullen de activiteiten worden stilgelegd. De nieuwe strategie waarvan deze opheffing een onderdeel is, is volgens de VeldhovenGroup te wijten aan de uitdagende modemarkt. “We nemen deze moeilijke maar noodzakelijke stap met pijn in ons hart, maar ook met het volle besef dat dit de juiste beslissing is voor het bedrijf en alle betrokkenen,” liet CEO Martijn Veldhoven weten. Net als het geval is voor Turnover, zal de lente/zomercollectie van aankomende lente ook de laatste zijn voor modemerk Dept.

VeldhovenGroup heft Turnover en Dept op

VeldhovenGroup verkoopt Olsen

Voor Olsen, het in Hamburg gevestigde merk dat in november 2013 werd gekocht door de VeldhovenGroup, is de strategische herziening niet het einde van het verhaal. Voor dit merk is namelijk al een koper gevonden: Nord Holding, een Duitse investeringsmaatschappij die onder andere ook investeert in farmaceutische- en technologische bedrijven. In Nord Holding ziet Veldhoven een partij die Olsen vooruit zal kunnen brengen en kan laten groeien. Onder de VeldhovenGroup steeg de omzet van het merk in het afgelopen jaar met 10 procent, stelt Veldhoven.

VeldhovenGroup heft Turnover en Dept op

Ook de verkoop van Olsen is in lijn met het belangrijkste doel van de VeldhovenGroup om zich volledig te gaan richten op Sandwich. Al met al moeten deze maatregelen zorgen voor een “vereenvoudiging van de portefeuille van de groep’’. Veldhoven verklaart: “We zetten een belangrijke stap op weg naar een meer consumentgericht bedrijf, om aan de vereisten te kunnen voldoen van de huidige modemarkt. Dat zal ons merk Sandwich doen versterken.”

VeldhovenGroup heft Turnover en Dept op

De toekomst van de VeldhovenGroup

Wat de wijzigingen in het bedrijf tot gevolg zullen hebben voor de medewerkers van het bedrijf, is vooralsnog niet bekendgemaakt. Ook heeft de VeldhovenGroup nog niet laten weten wat de nieuwe focus op Sandwich precies inhoudt. Wel wordt benadrukt dat het bedrijf internationaal wil blijven opereren en dat het hoofdkantoor gevestigd zal blijven in Amsterdam.

Turnover werd in 1987 opgericht door Frans Zantman, eigenaar van de Zantman Modegroep. Marian Wigger werd benoemd tot directeur. In 1992 werd de naam van de groep na een management buy-out veranderd in Secon Group. Wigger verliet het bedrijf in 2003. Voor haar werk bij Turnover kreeg zij in 2002 de Grand Seigneur. Turnover werd in 2010 overgenomen door de Veldhovengroup.

De VeldhovenGroup werd in 1950 opgericht, en is inmiddels actief in meer dan twintig landen, waaronder Nederland, België, Australië, China en Canada. In totaal heeft het bedrijf meer dan 5.000 verkooppunten.

Beeld: Turnover Facebook, Dept Facebook en Sandwich Facebook

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN