• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Vente-Privee investeert 80 miljoen in innovatie

Vente-Privee investeert 80 miljoen in innovatie

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

De Franse Vente-Privee Group heeft aangekondigd in 2017 80 miljoen euro te investeren in technologie en innovatie. Hiermee wil het bedrijf de ontwikkeling van open innovatie en in-house R&D versnellen.

”In het digitale tijdperk waar de concurrentie zich niet meer afspeelt tussen ‘de kleine en de grote spelers’ maar tussen ‘de trage en de snelle spelers’, stellen wij innovatie en technologie centraal in onze groeistrategie. Vente-privee, de uitvinder van de online flash sales, is een sterke pure play retailer die 4,5 miljoen unieke bezoekers per dag aantrekt. Wij hebben de regels van retail in de modesector herschreven en willen deze koers behouden,” zegt Jacques-Antoine Granjon, CEO en oprichter van de e-commerce group.

Met de investering van 80 miljoen euro wil Vente-Privee een start-up accelerator lanceren voor de online modesector. Dit doet het in samenwerking met Station F, de grootste start-up campus ter wereld. Binnen deze campus wil Vente-Prikvee een volledig dorp met 80 banen creëren. Een team van specialisten zal zich toewijden aan de begeleiding van start-ups in de branche.

Daarnaast heeft de groep twee innovatielaboratoria gelanceerd. Dit deed het in samenwerking met twee scholen uit de hightech sector. Ongeveer veertig gekwalificeerde studenten werden door Vente-privee gekozen om mee te werken aan R&D projecten. Hun missie is om innovatie binnen het bedrijf te stimuleren door zogenaamde ’proofs of concept’ te creëren. Tevens kan Vente-privee uit deze veelbelovende bron rekruteren.

Ten einde de innovatie te versnellen is de groep, die inmiddels mondiaal ruim 3.800 werknemers telt, van plan om dit jaar meer dan 250 IT-talenten aan te nemen. Met de enorme groei die dit het bedrijf in de afgelopen jaren doormaakte is de extra IT-ondersteuning ook geen overbodige luxe. Vente-prive telt niet alleen 4,5 miljoen bezoekers per dag, maar er worden meer dan 1.300 transacties per minuut uitgevoerd, 180.000 pakjes per dag verzonden, en verkocht het bedrijf in 2015 120 miljoen producten.

Met 50 miljoen leden is Vente-privee de grootste flash sale speler in Europa. Het bedrijf werd in 2001 gelanceerd en is dankzij diverse overnames en een strategische samenwerking met Belgische tegenhanger Vente-exclusive, nu actief in 14 landen, waaronder de Benelux, Spanje, Italië, Denemarken, Polen, en Mexico. In 2015 boekte het bedrijf een verkoopcijfer van 2 miljard euro inclusief btw.

Vente Privee