Verlies van 60,5 miljoen euro voor s.Oliver Group in 2020
bezig met laden...
De s.Oliver Group heeft in het boekjaar 2020 een flinke klap gekregen. Het operationeel resultaat veranderde van winst naar verlies en de omzet daalde met 21,3 procent, zo blijkt uit een persbericht van het bedrijf.
Vanwege de daling van de omzet kwam deze neer op ongeveer 973 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat reflecteert het effect van herstructureringskosten van de organisatie, maar ook waardevermindering van goederen door de pandemie. Mede door deze elementen werd er een verlies van 60,5 miljoen euro geleden. “Zonder deze speciale effecten kon de s.Oliver Group op zuiver operationele basis een positief resultaat van ongeveer 15 miljoen euro behalen,” aldus het bedrijf.
De omzet uit de groothandel zag de grootste daling, namelijk 27,9 procent. De omzet uit dit kanaal kwam neer op 359 miljoen euro. S.Oliver haalde uit de eigen retail een omzet van 589 miljoen euro ondanks een afname van 16,8 procent.
S.Oliver Group is naast de merken s.Oliver en Q/S by s.Oliver ook de eigenaar van Comma, Liebeskind Berlin en sinds kort Copenhagen Studios.