Verlies voor Tod’s S.p.A in het eerste halfjaar
bezig met laden...
Tod’s S.p.A. is in het eerste halfjaar in het rood gedoken. Het Italiaanse schoenenbedrijf heeft te maken met een verlies van 6 miljoen euro. Daarnaast liep de omzet terug met 4,7 procent zo blijkt uit het verslag van de eerste zes maanden van het financiële jaar.
Tod’s S.p.A is bezig met het implementeren van een nieuwe strategie bij de groep. Diego della Valle, CEO van de groep, meldt in het verslag dat de gepresenteerde resultaten beïnvloed zijn door het tijdelijke effect van hoger dan verwachte investeringen. De groep heeft geïnvesteerd in de zichtbaarheid van de merken in het portfolio. Tod’s S.p.A. is niet alleen het moederbedrijf van Tod’s maar ook van Roger Vivier, Hogan en Fay. “De echte uitdaging voor ons is om nog aantrekkelijker te worden voor jonge consumenten die in nieuwe markten aanwezig zijn. Zij zijn op dit moment de grote kopers in mode en luxegoederen,” aldus Della Valle. “Om dit snel te doen moeten we onze investeringen verhogen zodat we aantrekkelijker en beter zichtbaar zijn. Dit zal zorgen voor een adequate omzet waardoor we een meer dan bevredigende winstgevendheid zullen hebben.”
In het eerste halfjaar werd een omzet behaald van 454,6 miljoen euro. Roger Vivier liet als enige merk in het portfolio een omzetgroei zien in de zes maanden. De omzet van het merk steeg van 90,4 miljoen euro naar 101 miljoen euro door een toename van 11,6 procent. Bij Tod’s liep de omzet terug van 256,2 miljoen euro naar 231,2 miljoen euro. Hogan behaalde een omzet van 100,5 miljoen euro door een daling van 4,5 procent. Fay droeg 21,5 miljoen euro bij aan de totale omzet door een daling van 12,8 procent.
Beeld: Tod's Facebook