Versus verwacht dit boekjaar een omzetverdubbeling naar 37 miljoen euro, vergeleken met een omzet van 19 miljoen in 2014. Dat meldde Gian Giacomo Ferraris, CEO van zusterbedrijf Versace, in een interview met Women’s Wear Daily.

Het Italiaanse modemerk heeft een nieuw digitaal zakelijk model ingevoerd, waarbij er niet langer met seizoenen wordt gewerkt. “Versus is hedendaags en digitaal en dat is ook de mentaliteit van (Donatella Versace),” aldus Ferraris. Eerder dit jaar benoemde Versace ook Antony Vaccarello als creatief directeur van Versus.

Versus is van plan dit jaar drie nieuwe flagship stores te openen in New York, Parijs en Londen. Met de investering van Blackstone Group, die vorig jaar een minderheidsaandeel nam in Versace, werkt Versus aan de uitbreiding van zijn retailnetwerk. In april opende het merk zijn eerste eigen winkel in Tokyo. Deze week werden twee flagship stores in Soho in New York en Parijs geopend, en vandaag opent het merk een derde winkel in Shoreditch in Londen. Hiermee bedraagt het totaal eigen winkels 22.

Momenteel vertegenwoordigt damesmode 60 procent van de totaalomzet van Versus, maar het merk werkt momenteel ook aan de ontwikkeling van zijn accessoires, aldus Ferraris.

In antwoord op speculaties over een eventuele beursgang voor Versace, zei Ferraris dat het bedrijf dit pas overweegt als de omzetgrens van 800 miljoen euro is bereikt. Versace verwacht dit bedrag in 2017 te realiseren. Voor 2015 verwacht het bedrijf een twee-cijferige groei van de omzet naar 600 tot 650 miljoen euro.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN