Verwachte omzetdaling van 17 procent zet door in H1 van Iconix
bezig met laden...
Iconix Brand Group, Inc. heeft de omzet in het eerste halfjaar flink zien dalen. De groep verwachtte de daling al vanwege verschillende initiatieven om de merken in het portfolio te herpositioneren die zijn tol eisen.
In totaal nam de omzet met 17 procent af naar een bedrag van 98,8 miljoen dollar (85 miljoen euro). De grootste afname is te zien in het vrouwen segment, een omzetdaling van 40 procent in de eerste zes maanden van dit boekjaar. De daling zo veroorzaakt zijn door de transitie van de merken Danskin, OP en Mossimo DTR, aldus het verslag. Het mannen en internationale segment van de groep zagen juist wel groei, maar konden de daling bij de vrouwen niet compenseren. Het internationale segment zag een groei van 15 procent en de mannenmode behaalde een lichte groei van 1 procent. In dit segment deden vooral de merken Umbro en Buffalo het goed, aldus het verslag.
Onder aan de streep komt Iconix Brand Group, Inc. terecht op een netto verlies van 44,5 miljoen dollar (38,3 miljoen euro) in de eerste zes maanden van het huidige boekjaar. Omdat de resultaten naar verwachten van de groep zijn, past het bedrijf de verwachting voor het gehele jaar niet aan na de negatieve cijfers.