Vestiaire Collective versterkt AI-integratie en verwelkomt twee tech-experts
bezig met laden...
Het B Corp-platform voor de verkoop van tweedehandsmode Vestiaire Collective zet in op kunstmatige intelligentie (AI) met een nieuwe zoekmachine. Daarnaast heeft het bedrijf twee IT-veteranen aangenomen voor het uitvoeren van de wereldwijde technologiestrategie. Dit laat het bedrijf weten in een persbericht.
Vestiaire Collective lanceert een nieuwe op AI-gebaseerde zoekmachine waarmee de zoekopdrachten worden omgezet in patroonherkenning van beelden. Deze nieuwe functie, die voor het einde van het jaar wordt gelanceerd, heeft als doel nauwkeurigere aanbevelingen te geven en relevantere vergelijkbare artikelen te tonen zodat verkopers het meest geschikte item kunnen vinden. Bovendien kunnen klanten van Vestiaire Collective binnenkort hun eigen afbeeldingen uploaden om vergelijkbare of identieke producten te zoeken, waardoor het zoekproces nog persoonlijker wordt.
Om dit alles te implementeren benoemt Vestiaire Collective Stacia Carr, een voormalig bestuurder van Zalando en Amazon, tot de nieuwe Chief Technology and Product Officer van het bedrijf. “Ik kijk ernaar uit om bij Vestiaire Collective aan de slag te gaan en het bedrijf te leiden met de nieuwste technologische ontwikkelingen, evenals de innovaties van AI te benutten om de gebruikerservaring te verbeteren,” aldus Carr.
Daarnaast neemt het bedrijf Jim Freeman, een technologie-expert en voormalig bestuurder van Zalando en Amazon, aan als lid de raad van bestuur van Vestiaire Collective. “Het is voor mij een eer om deel uit te maken van de raad van bestuur van Vestiaire Collective. Ik vind de visie van het bedrijf werkelijk inspirerend: waarde creëren door het gebruik van tweedehandsmode zonder terughoudendheid en duurzaamheid in de mode te bevorderen. Ik heb een belangrijke en fascinerende kans om opkomende technologieën te gebruiken om een platform te verbeteren waar zowel kopers als verkopers van de meest gewilde modemerken ter wereld op vertrouwen."