VF Corp noteert 23 procent omzetstijging in Q1

Fiscaal jaar 2019 is goed gestart voor VF Corporation, het moederbedrijf van The North Face, Vans, Timberland en Napapijri. Het Amerikaanse concern rapporteert over het eerste kwartaal, eindigend op 30 juni, een omzetstijging van 23 procent naar 2,8 miljard dollar (2,4 miljard euro).

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

Daaronder valt ook de 249 miljoen dollar (214 miljoen euro) bijdrage gerealiseerd door de overnames van Williamson-Dickie, Icebreaker en Altra. Daarnaast werd de omzetgroei aangedreven door de internationale en direct-to-consumer-platforms. “VF’s resultaten in het eerste kwartaal waren sterk en werden gedreven door de aanhoudende verbetering bij onze kernmerken en platforms,” zegt Steve Rendle, VF’s voorzitter, president en CEO, in een verklaring.

VF Corp noteerde een stijging van 27 procent in de internationale omzet. De direct-to-consumer omzet kwam 22 procent hoger uit en de online omzet groeide met 54 procent. Het ‘Active’ segment groeide in het eerste kwartaal het hardst met 25 procent. Dit werd met name aangedreven door een 35 procent omzetgroei bij Vans. De omzet uit het ‘Outdoor’ segment steeg met 6 procent. The North Face noteerde een omzetgroei van 8 procent.

Het bedrijfsresultaat bedroeg 250 miljoen dollar (214 miljoen euro), wat neerkomt op een groei van 57 procent. De aangepaste winst per aandeel steeg met 62 procent naar 0,43 dollar (0,37 euro).

Op basis van de behaalde resultaten, verwacht VF Corp voor volledig FY2019 een omzetstijging van 10 tot 11 procent naar tussen de 13,6 en 13,7 miljard dollar (11,66 en 11,74 miljard euro) te kunnen realiseren.

Beeld: The North Face Facebook

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN