VF Corporation kondigde vandaag een update aan van de strategische groeiplannen voor de komende vijf jaar. Het Amerikaanse maker van merken zoals Vans, Timberland and The North Face heeft de doelstellingen die het zichzelf in 2017 stelde gedeeltelijk herzien en introduceert voor het eerst in 21 jaar een nieuw logo en branding. Dat schrijft het bedrijf in een persbericht.

Het modeconcern verwacht tot en met boekjaar 2024 op jaarbasis met 7 tot 8 procent te groeien. In 2024 verwacht het tevens een brutomarge van boven de 55,5 procent, terwijl de operationele marge naar verwachting meer dan 15 procent zal bedragen. De winst per aandeel moet in deze periode met 12 tot 14 procent groeien, aldus VF Corp.

”De afgelopen tweeëneenhalf jaar vertegenwoordigen een van de meest transformerende periodes in de 120 jaar lange geschiedenis van VF. We hebben onze focus verscherpt op wat van belang is om meer consumentgericht en retail-centrisch te worden. Met een duidelijkere blik op de kansen die voor ons liggen hebben onze strategie voor de komende vijf jaar en financieel vooruitzicht met vol vertrouwen geüpdatet,” zegt voorzitter en CEO Steve Rendle in het persbericht.

Als onderdeel van de nieuwe strategie zal het bedrijf de prioriteit geven aan het ontwikkelen van directe verkoopkanalen, met name de digitale verkoop. VF Corp spreekt hierbij zelfs van een ‘hyperdigitale manier’ van zaken doen.

Met de introductie van een nieuw logo en branding wil het concern ‘de geest van onze evolutie en onze focus om altijd een betere versie van onszelf te worden’ vastleggen. “We hebben ook een nieuwe tagline opgenomen die duidelijk communiceert wat voor bedrijf we zijn en zullen blijven: doelgericht en resultaatgedreven,” aldus Rendle.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN