VF Corporation voegt Icebreaker toe aan portfolio
bezig met laden...
VF Corporation vergroot zijn merkportfolio. Het Amerikaanse concern, moederbedrijf van onder andere Lee en Wrangler heeft overeenstemming bereikt voor de acquisitie van sport- en outdoormerk Icebreaker. Dat maakt VF bekend via een persbericht. Verwacht wordt dat de transactie begin 2018 wordt voltooid.
Het in Auckland gevestigde merk Icebreaker werd opgericht in 1995 en is gespecialiseerd in sportkleding van natuurlijke vezels, zoals merinowol. Volgens het Amerikaanse concern zet Icebreaker zo'n 150 miljoen dollar om per jaar.
"De toevoeging van het Icebreaker merk aan het VF portfolio biedt kansen," stelt Steve Rendle, directeur en CEO VF Corporation, in het persbericht. "De natuurlijke vezel-focus is ideaal om ons Smartwool merk, dat eveneens merino in zijn kleding en accessoires gebruikt, te copmlementeren. Samen versterken Smartwool en Icebreaker de positie van VF als leider in groeiende natuurlijke vezel sector."
Icebreaker heeft 340 fulltime werknemers. Producten van het merk worden verkocht in meer dan 47 landen wereldwijd via wholesale, retail en ecommerce.
VF Corporation is eigenaar van Vans, The North Face, Timberland, Wrangler en Lee. In augustus nam het bedrijf Williamsen-Dickie, van merken Dickies, Workrite, Kodia, Terra en Walls, over. Daarvoor betaalde VF 820 miljoen dollar. Hoeveel geld er met de overname van Icebreaker is gemoeid, is niet bekendgemaakt.