VF Corporation weet omzet op te voeren met 12 procent in boekjaar 2019
bezig met laden...
VF Corporation, het moederbedrijf van onder andere The North Face, Timberland en Eastpak, heeft het afgelopen boekjaar de omzet verhoogt met 12 procent. De omzet kwam neer op een bedrag van 13,8 miljard dollar (12,3 miljard euro).
Het operationele inkomen van de groep steeg met 10 procent naar 1,7 miljard dollar (1,5 miljard euro). Alle segmenten op Jeans na, zagen een omzetgroei. Bij Outdoor werd een toename van 9 procent behaald, in Active nam de omzet met 16 procent toe en bij Work nam de omzet met 39 procent toe. De jeans divisie zal vanaf het nieuwe boekjaar onder een nieuw bedrijf vallen, Kontoor Brands, Inc. VF Corporation maakte in 2018 al bekend de merken in een apart bedrijf onder te brengen.
Het bedrijf kende in de Verenigde Staten de hoogste omzetgroei, 9 procent, in het afgelopen boekjaar. In de EMEA (Europa, Midden-Oosten, Afrika) werd de omzet opgevoerd met 4 procent. In de Apac (Asia Pacific) nam de omzet met 8 procent toe.