• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Moederbedrijf Victoria's Secret ziet omzet met 20 procent teruglopen

Moederbedrijf Victoria's Secret ziet omzet met 20 procent teruglopen

Door Caroline Brakel

bezig met laden...

Scroll down to read more

L Brands, Inc., het Amerikaanse moederbedrijf van Victoria’s Secret heeft de cijfers voor de tweede kwartaal gepresenteerd dat eindigde op 1 augustus en deze cijfers zijn teleurstellend. De netto verkoop was 2,319 miljard dollar (1,961 miljard euro), een daling van 20 procent vergeleken met vorig jaar. L Brands, Inc wijt deze daling in de verkoop vooral aan de sluiting van winkels in het tweede kwartaal als gevolg van Covid-19.

Aan het einde van het tweede kwartaal gingen de meeste winkels in Noord-Amerika weer open. De totale verkoop van Victoria’s Secret in de Verenigde Staten en Canada was 977,5 miljoen dollar (826 miljoen euro), een daling van 39 procent vergeleken met vorig jaar. De online verkoop steeg wel met maar liefst 65 procent naar 613,9 miljoen dollar (518,6 miljoen euro).

Omdat alle ontwikkelingen in de markt nog steeds zo onzeker en slecht voorspelbaar blijven, doet L Brands, Inc. geen uitspraken over de verwachtingen voor het derde kwartaal of voor de jaarcijfers van 2020. Maar het is duidelijk dat L Brands, Inc. het zwaar heeft, want boekjaar 2019 sloten ze ook af in het rood.

Coronavirus
Detailhandel
L BRANDS
L Brands Inc.
Retail
Victoria's Secret