Vipshop investeert 30 miljoen euro in Showroomprivé
bezig met laden...
De Chinese e-retailer Vipshop Holdings investeert een bedrag van 30 miljoen euro in Showroomprivé, de Franse online shopcommunity die eind deze maand naar de beurs gaat. Daarmee krijgt Vipshop een aandeel van 2 tot 4 procent in Showroomprivé, zo laat het Chinese bedrijf onlangs weten.
De investering is volgens Vipshop een belangrijke stap in zijn verdere internationale uitbreiding. Bovendien is het voor de online moderetailer een goede manier om zowel meer high-end producten aan zijn portfolio toe te voegen als het klantenbestand uit te breiden. “Vipshop’s groei stagneert momenteel als gevolg van de vertragende Chinese economie en de verzadiging van online kopers,” zo verklaart Lu Zhenwang, een onafhankelijke analist bij Shanghai Wangqing Consultancy. “Door meer luxeproducten toe te voegen aan zijn online platform, kan Vipshop niet alleen nieuwe klanten winnen, maar ook bestaande klanten stimuleren om meer te besteden,” aldus Zhenwang.
Uit recente gegevens blijkt dat Vipshop in het tweede kwartaal van 2015 een sterke omzetdaling zag. De omzet kelderde in een jaar tijd van 136,1 procent naar 77,6 procent.
Vipshop Holdings werd zeven jaar geleden opgericht en staat genoteerd aan de Amerikaanse beurs. De webshop biedt een grote selectie aan afgeprijsde merkproducten. Zo verkoopt Vipshop kleding, accessoires, schoenen en cosmetica van merken als Diesel, Dior en Karen Millen.