WGSN lanceert 'datagedreven' inkoopplatform
bezig met laden...
Trendvoorspeller WGSN lanceert een 'datagedreven' inkoopplatform om inkopers te ondersteunen bij het begrijpen van producten, belangrijke trends en hoe te investeren in specifieke stijlen.
'WGSN Fashion Buying' omvat meerdere modecategorieën en combineert de trendvoorspellingen van WGSN met de eigen TrendCurve AI voorspellende analyses om "ongekende nauwkeurigheid te leveren in seizoensgebonden inkoopbeslissingen".
Als zodanig brengt het de fasen van pre-planning, ontwikkeling en seizoensanalyse samen met Director's Intelligence, een onderdeel van WGSN Fashion Buying dat teamleiders van strategische content voorziet.
Een aantal nieuwe prognoses zullen ook aan het platform worden toegevoegd om voort te bouwen op de WGSN Fashion-ontwerprapporten, waaronder Trend Narratives, TrendCurve AI Colour en TikTok Trading.
In een persbericht meldt Monisha Klar, directeur Fashion bij WGSN: "Inkopers hebben tot nu toe sterk vertrouwd op hun eigen interne data. Maar omdat je geen data hebt over artikelen die je niet hebt verkocht, is er ook een aantal inkopers die beslissingen nemen op basis van hun onderbuikgevoel, die al dan niet succesvol zullen zijn."
"Ik denk dat WGSN uniek gepositioneerd is om inkopers het vertrouwen en de validatie te bieden die ze nodig hebben om trends te ondersteunen vanuit de kwantitatieve kant, terwijl ze tegelijkertijd de creatieve en commerciële uitvoering krijgen die ze nodig hebben gedurende de hele product-tot-markt-levenscyclus."
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited UK. Vertaling door AI, bewerking door Sylvana Lijbaart.