• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Winst dip bij Zegna en Thom Browne-moederbedrijf

Winst dip bij Zegna en Thom Browne-moederbedrijf

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Zegna-winkel in New York Credits: Zegna

Gemengde resultaten bij Ermenegildo Zegna Group in het eerste halfjaar. De Italiaanse groep noteert een gestegen een omzet, maar ziet een dip in de winst.

De winst van de groep daalde in de eerste helft van het jaar naar 31,3 miljoen euro. De omzet over de periode van 960,1 miljoen euro steeg met 6,3 procent.

"Hoewel de algemene omgeving naar verwachting nog uitdagender zal blijven, ben ik ervan overtuigd dat onze projecten en acties de juiste zijn om het onbenutte langetermijnpotentieel van al onze drie merken te ontsluiten", aldus naamgever en CEO Ermenegildo Zegna in het bericht.

Het merk Zegna boekte een omzet van 566,1 miljoen euro met een stijging van 4,6 procent. De omzet van Thom Browne bedroeg 166,7 miljoen euro door een daling van 19,4 procent. Tom Ford Fashion boekte een omzet van 148,5 miljoen euro, een stijging van 132 procent.

Ermenegildo Zegna
Ermenegildo Zegna Group
Thom Browne