Het eerste kwartaal van de H&M Group bezorgde de groep een omzetgroei van 10 procent in Zweedse kronen. De omzet kwam neer op 51 miljard Zweedse Kroon (4,8 miljoen euro). Waar de omzet steeg, nam de winst voor belastingen af dankzij de investeringen die het bedrijf heeft gedaan in onder andere de logistiek, zo blijkt uit het kwartaalverslag.

De H&M Group is bezig met de transformatie van de groep en richt zich op betere collecties waardoor er meer verkoop bij volle prijs is gedraaid, minder afprijzingen nodig zijn en het marktaandeel is gestegen. Het afgelopen kwartaal stond in het teken van het afronden van de transitie naar een nieuw online platform. Alle landen zijn hier nu op aangesloten waardoor consumenten nu flexibele en snellere leveringen kunnen verwachten en een betere integratie tussen online en offline winkels.

De winst voor belastingen kwam neer op 1,043 miljard Zweedse Kroon (100,1 miljoen euro). De winst daalde door een tijdelijke dip in omzet in Duitsland vanwege de overgang naar het nieuwe platform.

De komende tijd zullen in Europa 50 winkels van de H&M Group verdwijnen, aldus het kwartaalverslag. De groep wil zo’n 175 nieuwe winkels openen, maar dit gaat voornamelijk in opkomende markten van de H&M group zijn. Daarnaast richt H&M zich op het ontwikkelen van nieuwe concepten voor de winkels.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN