Urban Outfitters, Inc. heeft een goed kwartaal achter de rug zo blijkt uit de gerapporteerde cijfers. Het netto inkomen steeg met 280 procent naar 41 miljoen dollar (34 miljoen euro) ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar. Volgens de groep is de stijging van het netto inkomen te danken aan minder afprijzingen bij de merken en de afname aan kosten.

Niet alleen de winst maakte een groei door, ook de omzet steeg in de eerste drie maanden van het financiële jaar. In de retail nam de omzet met 10 procent toe en in de groothandel zag het bedrijf de omzet met 13 procent stijgen, aldus het kwartaalverslag. De totale omzet steeg met 12,4 procent naar een bedrag van 856 miljoen dollar (729 miljoen euro).

Urban Outfitters, Inc. heeft meerdere merken in het portfolio. Free People, Anthropologie Group en Urban Outfitters. Bij Free People werd een groei genoteerd van 15 procent, bij Anthropologie Group 10 procent. Urban Outfitters zag de omzet stijgen met 8 procent.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

De winststijging bij Urban Outfitters, Inc. komt na het bericht in maart dat over het gehele afgelopen boekjaar de winst is gehalveerd. In het financiële jaar nam het netto inkomen af van 175 miljoen euro naar 86,9 miljoen euro.