Winststijging van 8 procent voor Italiaans premiummerk Liu Jo
bezig met laden...
Italiaans kledingmerk Liu Jo kijkt tevreden terug op 2017. Het premiummerk sluit het boekjaar met een omzet van 269,7 miljoen euro en een bruto-winst van 56 miljoen euro - een stijging van 8 procent ten opzichte van vorig jaar.
De omzetstijging is het resultaat van de nieuwe omnichannelstrategie en de toename van verkoopkanalen. In 2017 werd trok het merk in 43 extra winkels aam. In totaal verkoopt het Italiaanse vrouwenlabel zijn merk via 350 flagshipstores en 5000 winkels (waaronder multibrandwinkels). Het merk heeft aangegeven in 2018 in ieder geval een grote winkel in Moskou te gaan openen.
Marco Marchi, directeur van Liu Jo, laat via een persbericht weten: "De resultaten van deze eerste negen maanden van 2017 zijn absoluut positief en bevestigen een jaar dat voor ons vanuit verschillende perspectieven zeer bevredigend is: niet alleen in zakelijk opzicht, maar ook in termen van de groei in merkzichtbaarheid. We proberen steeds gerichter te werken en ik weet zeker dat we in 2018 zullen blijven streven naar verdere consolidatie en groei."
Beeld: Liu Jo