• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Wolford maakt nieuw plan voor herpositionering merk na omzetdaling en operationeel verlies

Wolford maakt nieuw plan voor herpositionering merk na omzetdaling en operationeel verlies

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Wolford AG zag de omzet in het het eerste halfjaar met 3 procent dalen, zo blijkt uit het halfjaar verslag. Het operationele verlies komt neer op 9,4 miljoen euro. Het bedrijf kondigt daarom opnieuw een herpositionering aan van het bedrijf.

Wolford AG is al sinds het boekjaar 2016/2017 bezig met herstructurering van het bedrijf. In het verslag van het eerste halfjaar wordt nu aangehaald dat het management werkt aan een nieuw plan voor de herpositionering van het bedrijf. Het programma moet zorgen voor omzetgroei, verbeterde efficiëntie en verdere kostenbesparing. Wolford AG noemt het in het verslag zelfs een ‘masterplan’ voor de korte- , medium- en lange termijn. “Het doel is om een duurzame herpositionering van Wolford te implementeren als winstgevend bedrijf met sterke producten en een duidelijke klant. Tegelijkertijd is het een doel om de kosten te ontwikkelen die passen bij de omzetontwikkeling,” aldus het verslag.

Wolford AG haalt aan dat het ‘vanzelfsprekend onderzoekt hoe levensvatbaar sommige van de boetiek locaties zijn’. In de markten waar het merk groeipotentie merkt gaat het juist uitbreiden.

De omzet kwam aan het einde van het halfjaar neer op 60,49 miljoen euro. De daling van omzet zorgde op zijn beurt voor de toename van het operationele verlies, aldus Wolford AG in het verslag.

Wolford
Wolford AG