• Home
  • Nieuws
  • Business
  • WSG neemt Amerikaans modemerk Von Dutch over

WSG neemt Amerikaans modemerk Von Dutch over

Door Prachi Singh

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Von Dutch Credits: Von Dutch

WSG Brands neemt Von Dutch over, het Amerikaanse mode- en lifestylemerk dat bekend staat om zijn gedurfde uitstraling en iconische stijlen.

Onder de nieuwe eigenaar zal Von Dutch worden geleid door Jack Cheika en Marc Benitez, respectievelijk CEO en COO van WSG. Von Dutch heeft een aanzienlijke internationale aanwezigheid in regio's zoals de VS, Europa, Indonesië, Korea, Brazilië, Argentinië, Australië en Nieuw-Zeeland. Het merk zal nu wereldwijd blijven groeien onder de nieuwe leiding van WSG.

In een gezamenlijke verklaring delen Benitez en Cheika: "We zijn verheugd om de rijke geschiedenis van Von Dutch, jarenlang geleid door Groupe Royer en nu door WSG, te vertalen naar innovatieve ontwerpen die resoneren met de modebewuste consument van vandaag. Onze visie is om van Von Dutch niet zomaar een merk te maken, maar een beweging die individualiteit en gedurfde expressie wereldwijd viert."

Visie: Von Dutch als 'beweging die individualiteit viert'

Het bedrijf deelde in een persbericht dat WSG Brands, een nieuw opgericht brandmanagementbureau met moderne strategieën op het gebied van licenties, zich zal richten op merk integriteit, duurzaamheid en een langetermijnvisie. Dit moet ervoor zorgen dat elk Von Dutch-item - van de klassieke truckerpet tot de ready-to-wear-collecties - trouw blijft aan de authenticiteit en het erfgoed van Von Dutch als symbool van dynamische zelfexpressie en krachtige individualiteit.

Als onderdeel van de hernieuwde investering hebben de voormalige eigenaren Groupe Royer en haar dochteronderneming Royer Brands International (RBI), geadviseerd door Brandthinktank Group, het Amerikaanse merk per juni 2024 overgedragen aan WSG.

"Alleen WSG Brands beschikte over zowel het culturele begrip van Von Dutch als de ambitie en middelen die nodig zijn om het merk verder te ontwikkelen", aldus Jacques Royer, Executive Chairman van Groupe Royer.

Het bedrijf voegde eraan toe dat Benitez meer dan 25 jaar aan uiteenlopende ervaring in de branche met zich meebrengt, met functies bij ABG, CAA-GBG, Kenneth Cole en Coach. Cheika is expert op het gebied van product- en merkstrategie, retail en licenties, en het identificeren van nieuwe kansen.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op FashionUnited.UK. Vertaling via AI en bewerkt door Sylvana Lijbaart.

Uit het archief (2023):
Von Dutch Paris: De verrassende herlancering van Von Dutch in de luxemarkt
Von Dutch
WSG Brands