Zalando breidt platform voor externe merken en retailers verder uit
bezig met laden...
Zalando SE zet verder in op het helpen van retailers, zowel door Connected Retail als hun partnerprogramma. De Duitse e-commerce gigant maakt het namelijk makkelijker voor partners om zich aan te sluiten bij het platform. Dit doet Zalando om modemerken en retailers te ondersteunen tijdens de coronacrisis, aldus het persbericht.
Tot 31 mei kunnen bedrijven onderdeel van Connected Retail kosteloos gebruik maken van het programma en vervallen de commissies. Ook kunnen partners van het partnerprogramma, dit is niet hetzelfde als de Connected Retail, tot het einde van juni kiezen voor een snellere pay-out waardoor bedrijven geholpen worden op het gebied van liquiditeit.
“Voor de modeindustrie is het nu de tijd om online te gaan en wij kunnen het verschil maken door onze partners te steunen bij het groeien van hun bedrijf via ons platform,” aldus Zalando Co-CEO Rubin Ritter in het persbericht.
Zalando gaat in het persbericht ook in op de voorlopige kwartaalcijfers. De omzet en het gross merchandise value zijn nog steeds gestegen, maar het EBIT is wel een stuk lager dan in het eerste kwartaal van 2019. Zalando benadrukt wel dat in januari en februari een groei te zien was maar de eerste weken van maart werden getekend door een daling van het gross merchandise value.