• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Zalando neemt belang in Le New Black

Zalando neemt belang in Le New Black

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Zalando heeft een minderheidsaandeel genomen in het Franse B2B e-commerce platform Le New Black, meldt FashionMag.

Le New Black bestaat inmiddels ruim vijf jaar en werd opgericht door Vidya Narine en Bernard Coulombel, die beiden meerderheidsaandeelhouder blijven in het bedrijf. Ook investeerders zoals Celine Lippi van Fashion Capital Partners blijven aandeelhouder.

Le New Black is een initiatief van de oprichters van modevakbeurs Rendez-Vous (Parijs, New York) dat virtuele showrooms verhuurt aan modemerken. Er zijn ruim 250 modemerken actief via Le New Black, waaronder Lanvin, Hugo Boss, Paco Rabanne en Lemaire, en zo’n 10.000 multi-brand retail abonnees zoals Zalando zelf, Galeries Lafayette, Yoox Net-a-Porter, Harvey Nichols en Colette. De site en de app zijn in het Engels, Frans, Italiaans en Japans verkrijgbaar.

Met de investering van Zalando zal de site aanzienlijk kunnen groeien. Er wordt in de loop van dit jaar dan ook een nieuwe, verbeterde versie van het platform gelanceerd.

Le New Black
Zalando