Zalando schrapt 450 banen in Berlijn: Reorganisatie klantenservice
bezig met laden...
De online modewinkel Zalando gaat ongeveer 450 banen in Berlijn schrappen. Dit komt doordat het bedrijf zijn klantenservice anders wil organiseren, zo liet Zalando weten.
- Zalando schrapt ongeveer 450 banen in Berlijn door een reorganisatie van de klantenservice.
- Het bedrijf wil de klantenservice centraliseren en complexere vragen intern behandelen, terwijl algemene vragen uitbesteed blijven.
- Er komt één nieuwe interne afdeling met ongeveer 200 banen, waarbij ontslagen medewerkers kunnen solliciteren.
De krant Berliner Morgenpost meldde eerder dat Zalando van plan is om tegen het einde van de zomer zo’n 200 mensen opnieuw aan te nemen. Medewerkers die hun baan kwijtraken, mogen ook op die nieuwe functies solliciteren.
Op dit moment wordt de klantenservice gedaan door drie interne afdelingen én externe bedrijven. Zalando wil dit veranderen. De drie interne afdelingen, waar samen 450 mensen werken, worden opgeheven. In de plaats daarvan komt er na de zomer één nieuwe interne afdeling met ongeveer 200 banen.
Deze nieuwe afdeling gaat zich richten op ingewikkeldere klantvragen, zoals problemen met fraude. De meer algemene vragen, bijvoorbeeld over de status van een bestelling, blijven beantwoord worden door externe bedrijven.
Zalando zegt dat de huidige manier van werken het lastig maakt om altijd dezelfde kwaliteit te bieden. “Daarom praten we nu met onze medewerkers en hun vertegenwoordigers om tot goede afspraken te komen,” aldus het bedrijf.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.de. Dit artikel is vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.