Zesde jaar op een rij omzetgroei voor Delta Galil
bezig met laden...
De Israëlische modegroep Delta Galil rapporteert 371,6 miljoen dollar (301,5 miljoen euro) omzet voor het vierde kwartaal van 2017, een kleine daling van 1 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De totale omzet van het jaar 2017 komt uit op 1,368 miljard dollar (1,11 miljard euro), 16 procent meer ten opzichte 2016. Zo blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf. Het is het zesde jaar op een rij dat de modegroep een omzetgroei laat zien.
In het vierde kwartaal steeg het nettoresultaat met 8 procent tot 20,1 miljoen dollar (16 miljoen euro). Het nettoresultaat voor het volledige jaar 2017 was 49 miljoen dollar (40 miljoen euro). In 2016 was dit 51,9 miljoen dollar (41 miljoen euro), wat een daling van 6 procent betekent.
Isaac Dabah, CEO van de groep, laat via een persbericht weten dat de positieve resultaten mede te danken zijn aan de groei van de in 2016 overgenomen premium merken 7 For All Mankind, Splendid en Ella Moss (overgenomen van VF Corp): “Ons recent overgenomen Delta Galil Premium Brands (DGPB)-segment bleef gedurende 2017 een sterke bijdrage leveren in de totaalverkoop en biedt groeimogelijkheden voor de toekomst. Voor 2018 hebben we verschillende initiatieven en categorie-uitbreidingen gepland staan die de groeimogelijkheden binnen dat segment moeten maximaliseren.”
Voor het jaar 2018 verwacht Delta Galil op basis van de huidige marktomstandigheden een jaaromzet rond de 1,440 miljard dollar (1,17 miljard euro), een stijging van 5 procent ten opzichte van het onlangs afgesloten boekjaar.
De in Tel Aviv gevestigde modegroep Delta Galil heeft premium merken zoals 7 For All Mankind, Splendid, Ella Moss en Schiesser in de portefeuille. De groep opereert in meer dan 50 landen in Amerika, Engeland en Europa. Wereldwijd heeft Delta Galil 8500 mensen in dienst.
Beeld: Delta Galil