• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • 50% omzetstijging door Black Friday en Cyber Monday

50% omzetstijging door Black Friday en Cyber Monday

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Black Friday, en de daaropvolgende Cyber Monday, zijn in Amerika al jaren een begrip; vele Amerikanen zijn op Black Friday zelfs vrij om in alle vroegte naar de winkels te kunnen gaan voor de vele kortingen. De dag na Thanksgiving is dus de dag om je tussen de vele andere koopjesjagers te begeven.

De laatste jaren vindt deze koopjesjacht ook online plaats in de bijbehorende webshops. De Black Friday van 2014 schreef geschiedenis door voor het eerst succesvoller online dan offline te zijn. Daarmee wordt het verschil met Cyber Monday, de oorspronkelijke online tegenhanger van Black Friday, kleiner. Inmiddels wordt ook gesproken over een lang Shoppingweekend met de eerste kortingen op donderdag en op maandag de laatsten.

Maar hoe zit dit eigenlijk in Nederland? Hoe populair zijn deze dagen onder de Nederlandse (online) shoppers en hoe ver gaan de Nederlandse webwinkeliers hier in mee?

MultiSafepay, de betaaldienstverlener van 10.000+ Nederlandse webshops, heeft de transacties van beide dagen onderzocht. Met name de transacties in de elektronica en fashion branche, wat allebei populaire branches zijn voor Black Friday en Cyber Monday. Deze dagen zorgden voor een stijging van 40% in het aantal transacties dan op reguliere vrijdagen en maandagen; een duidelijke piek in het betalingsverkeer. In Nederland geldt dat beide dagen in de Sinterklaastijd vallen en daarmee liften beide dagen mee op deze inkoopperiode.

Een aantal grote klanten van MultiSafepay had overduidelijk meer bestellingen in de dagen tussen 26 en 30 november. 'Als we specifiek inzoomen op vrijdag 27 november, zien we bijna twee keer zo veel bestellingen als op een reguliere vrijdag, waarbij de omzet verdubbelde", aldus Pieter Stal, Commercieel Directeur bij MultiSafepay. En de populairste betaalmethode tijdens deze dagen? Net zoals op alle andere dagen betalen Nederlanders het liefst met iDEAL.

Het moge duidelijk zijn: de Nederlandse consument houdt van dit online kortingsfeest. Daarom zien we steeds meer Nederlandse online shops hierop inspelen. De verwachting is dat deze trend de komende jaren zich uitbreid naar meer webshops. Black Friday en Cyber Monday zijn dus ook een begrip in Nederland geworden.

Black Friday
Partner Content