• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Aandacht trekken met hondenmode

Aandacht trekken met hondenmode

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Voorzichtig duiken ze op in exclusieve modezaken: kleine jasjes, truien, shirts sjaals en mutsjes. Niet voor de kinderen, maar voor de hond. Omzetmakers zijn het voorlopig nog niet, maar ze trekken wel de aandacht. Bij de vestiging van Cowboys2catwalk in de Utrechtsestraat in Amsterdam hangen ze op de eerste verdieping: Kleurige minitruitjes aan een kledinghanger in hondenvorm. "Er wordt leuk op gereageerd", zegt medewerker Geoffry de Groot. "Het is weer eens iets anders dan anders." Vooral accessoires als riemen en halsbanden lopen goed, vertelt hij: "De kleding wordt ook wel verkocht, maar minder. Het is een gemêleerd publiek dat er interesse in toont, maar artistieke of extravagante types staan er meer open voor." Ook de vestiging van Blueblood aan de PC Hooftstraat heeft hondenkleding opgenomen in het assortiment. "Het loopt boven verwachting goed", zegt retailmanager Gregor Jaspers. "Vooral rond speciale dagen als Dierendag, Valentijnsdag en Kerstmis verkopen we veel kleding. De rest van de tijd lopen vooral de accessoires goed." Beide zaken geven aan dat de kleding geen onmisbaar onderdeel is van het assortiment, maar wel een goede aanvulling: "We zijn een conceptstore voor mensen die waarde hechten aan kwaliteit. Dit valt onder de afdeling gadgets", aldus Jaspers. "Mensen praten erover", zegt De Groot. Dirk Mulder, branchemanager Mode bij ING denkt dat de toename van dergelijke opvallende accessoires in winkels een rechtstreeks gevolg is van het huidige economische klimaat: "Consumenten vragen erom verrast te worden, dus dat vergt van winkeliers meer creativiteit om afwisseling aan te brengen in de collecties." Ralph Lauren -binnen de hondenmode bekend dankzij de collectie exclusieve cashmere truien voor viervoeters- denkt in elk geval dat de Nederlandse markt nog niet klaar is voor hondenmode: "In onze winkel in Amsterdam ligt het in elk geval nog niet," zegt Canip Simsek, personal advisor bij Ralph Lauren. "Eventueel zouden we het op aanvraag van klanten kunnen bestellen, maar dat hebben we tot nu toe nog niet hoeven doen."

Dieren