In een unieke publiciteitsstunt doet het Amerikaanse lingeriemerk Bali een poging tot heropvoeding van vrouwen. De campagne met als titel "Bali fits 100.000 women" heeft tot doel vrouwen te helpen bij het vinden van een passende bh. Daartoe stuurt Bali ruim 200 experts op pad die vrouwen helpen bij het uitzoeken van een geschikte bh. Uit onderzoek van het merk is namelijk gebleken dat in Amerika zeven van de tien vrouwen bh's dragen waarvan de pasvorm niet klopt. Vrouwen dragen vaak bh's in de verkeerde maat en met snijdende bandjes. Dit is overigens geen typisch Amerikaans probleem, ook Nederlandse vrouwen kopen geregeld ondergoed dat er mooier uitziet dan het goed zit. In Nederland echter zijn naar verhouding meer kleine, gespecialiseerde lingeriezaken waar bij de aankoop professioneel advies kan worden gegeven. In de VS kopen vrouwen vaker in warenhuizen waar dergelijk advies niet direct voorradig is.

De actie van Bali richt zich dan ook volledig op Amerikaanse warenhuizen zoals Macy's en Burdines. Gedurende de eerste maand zijn al meer dan 100 warenhuizen door het hele land bezocht en werden bij Macy's in new York op één dag maar liefst 300 vrouwen geadviseerd. "Klanten waren ons erg dankbaar voor het initiatief", aldus een woordvoerder van het bedrijf. "De meesten weten niet waar ze bij de aankoop van een bh op moeten letten." Het doel van de campagne, en dat verklaart ook meteen de titel, is dat Bali in een jaar tijd 100.000 vrouwen aan een goede bh helpt. Een veelgemaakte fout? Geregeld blijkt men de schouderbanden te gebruiken om steun te verkrijgen en de borsten als het ware op te hijsen. Maar die steun moet juist uit de rug en zijbanden van een bh komen. Verder bleek dat vrouwen hun ondergoed nog steeds te vaak in de verkeerde cup-maat aanschaffen.

Het merk Bali, is eigendom van Sara Lee in Chicago. Onder Sara Lee vallen ook andere ondergoedmerken zoals: Playtex, Hanes her way en Dim.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN