• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Abercrombie lanceert eerste televisiecommercial sinds tien jaar

Abercrombie lanceert eerste televisiecommercial sinds tien jaar

Door Arjan Ranjbar

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Voor het eerst sinds tien jaar tijd komt Abercrombie met een nieuwe televisiecommercial. De commercial, die hoort bij de nieuwe ‘This Is The Time’-campagne, is onderdeel van de nieuwe weg die de Amerikaanse retailer sinds enige tijd is ingeslagen. De commercial zal op televisie, in bioscopen en op sociale media te zien zijn.

Abercrombie profileerde zich jarenlang met sexy advertenties en preppy uitstraling als dé kledingzaak voor mooie, hippe jongeren. De koerswijziging van de afgelopen tijd is ook duidelijk terug te zien in de commercial. Waar Abercrombie in het verleden vooral vaarde op gespierde modellen met ontbloot bovenlijf, stapt het nu af van het hippe-tiener-imago waar het bedrijf ooit groot mee werd. In de commercial is duidelijk een volwassen versie van Abercrombie te zien, waarin het merk teruggrijpt naar haar geschiedenis in de outerwear.

Het moet het keerpunt worden voor het noodlijdende Abercrombie. Al jaren verkeerd het bij jongeren ooit zo geliefde merk in zwaar weer. Sinds 2014 is het bedrijf bezig met een grondige vernieuwing, waarbij vooral het imago een opfrisbeurt kreeg: geen modellen meer met ontbloot bovenlijf, geen gedimde lichten en geen harde muziek meer in de winkel. Het mocht vooralsnog niet baten: al vijf jaar op rij noteert Abercrombie rode cijfers. Halverwege dit jaar was er een klein lichtpuntje: dochterbedrijf Hollister behaalde een lichte omzetstijging van 6 procent in het afgelopen kwartaal. In Nederland heeft Abercrombie één winkel, aan de Leidsestraat in Amsterdam.

Bekijk de beelden van de commercial hieronder:

Beeld: Abercrombie

Abercrombie