• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • ABN AMRO start Fashiondesk

ABN AMRO start Fashiondesk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Voor startende en gevestigde modeondernemers in Amsterdam heeft ABN AMRO de Fashiondesk opgericht. Hiermee wil de bank voorzien in de behoefte aan maatwerk advies en een branchegerichte aanpak. De modesector heeft in de afgelopen tien jaar een forse groei doorgemaakt: tussen 1994 en 2003 is het aantal bedrijven gestegen van 4540 tot 5725, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek uit 2003.

Deze stijging wordt geheel toegeschreven aan de stijging van het aantal ontwerpers, nl. 1885 in 2003 tegen 600 in 1994. Om ondernemers goed te kunnen adviseren, bestaat de Fashiondesk uit zakelijke accountmanagers met kennis van de modewereld en een bedrijfskundige achtergrond. Advies en ondersteuning is bijvoorbeeld nodig gezien de hoge kosten voor ontwikkeling en inkoop waar modeondernemers mee te maken hebben. "Gezien de groeiende interesse vooral onder ontwerpers kunnen wij met onze financiële kennis en expertise een goede bijdrage leveren aan deze sector", aldus George Kabalt, regiodirecteur van ABN AMRO in Amsterdam.

"We richten ons daarbij niet alleen op bestaande ondernemingen, maar ook op starters. Zij hebben met name behoefte aan advies over bijvoorbeeld het opzetten van een bedrijf. De Fashiondesk wil hier actief aan bijdragen door onder andere op scholen in de regio gastcolleges te geven." De Fashiondesk is gevestigd aan de Vijzelstraat in Amsterdam.

ABN AMRO
Fashiondesk
Ondernemen