Acne Studios lanceert nieuw winkelconcept in Kopenhagen
bezig met laden...
Het Zweedse modehuis Acne lanceert het minimalistische galerij- en expogevoel in een 70 vierkante meter tellend winkelpand in hartje Kopenhagen. De inrichting en sfeer definiëren de minimalistische stijl van het label. Het nieuwe winkelconcept wordt in de toekomst ook in de andere winkels toegepast.
Zo is het hele pand onderworpen aan moderne contrasten. De muren zijn van donker staal en de handgemaakte meubelen zijn brons en gemaakt van schuimplastic. Door het hele pand hangen ledlampen en ligt er een grijswit contrasterend tapijt op de vloeren. Het ‘oude’ winkelconcept was iets kleurrijker met roze banken, zilverkleurige archiefkasten, zilverkleurige industriële wanden en zwartwit gevlekte traptredes en tapijten.
Het pand biedt onderdak aan de ready to wear collectie, de denimlijn en de schoenen- en accessoireslijn van het label. Waarbij elke collectie een eigen hoek en ruimte in het pand vult.
Het concept wordt in de toekomstige Acne Studios winkels wereldwijd toegepast. Met als eerste in de rij de flagshipstore in Berlijn en verschillende locaties in New York, meldt Sportswear International
Acne, dat staat voor Ambition to Create Novel Expressions, Studios werd in 1997 opgericht door Johnny Johansson. De designer ontwierp 100 paar spijkerbroeken met rode stiksels en deelde deze uit aan vrienden en familie. De jeans werden opgepikt door grote modebladen en al snel werd de jeanslijn uitgebreid met mannen- en dameskleding. Acne Studios heeft inmiddels filialen in toonaangevende modesteden zoals Londen, Stockholm, Hong Kong, Osaka, Parijs, Seoul en New York en heeft een invloedrijke plek in de modewereld bemachtigd.
Beeld: Acne Studios