Action en Hunkemöller vallen in de prjizen bij Retailer of the Year verkiezing
bezig met laden...
Discountformule Action blijkt volgens consumenten voor het tweede jaar op rij de beste retailer van Europa te zijn. De Nederlandse winkelketen werd namelijk uitgeroepen tot Retailer of the Year Europe 2015-2016.
Met name Belgen blijken van Action te houden: hier mocht de retailer een eindcijfer van een 8.09 in ontvangst nemen. Volgens de ruim 1 miljoen consumenten die een stem hebben uitgebracht, heeft Action zijn populariteit met name te danken aan het prijsniveau en de aanbiedingen die de winkel regelmatig heeft. Lingerieketen Hunkemöller deed het met een cijfer van 7.90 ook niet slecht en behaalde hiermee de tweede plaats, opgevolgd door supermarktketen Lidl.
Andere prijzen die werden uitgereikt, zijn die voor de beste webshop en de beste cross channel keten. Beide prijzen werden toegekend aan Hunkemöller, die in totaal drie keer in de prijzen viel.
De Retailer of the Year Europe verkiezing bestaat sinds 2009. Aan de wedstrijd doen bedrijven mee uit negen landen, waaronder Nederland, België, Duitsland en Italië. In Nederland wordt sinds 2003 een Retailer van het Jaar gekozen, en in België bestaat deze verkiezing sinds 2006.