• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Adidas en Reebok blijven aparte merken

Adidas en Reebok blijven aparte merken

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Duits sportmerk Adidas-Solomon AG heeft bekend gemaakt Adidas en Reebok als aparte merken te blijven voeren. Adidas heeft recent het Amerikaanse sportmerk Reebok aangekocht en wil het imago van het merk als innovatieve sportschoen herstellen.

Afgelopen weekend zei Adidas-voorzitter Herbert Hainer dat er geen plannen zijn Reebok te positioneren in het lagere segment. "Er is geen twijfel over mogelijk dat we Reebok zullen blijven positioneren als een prestatiemerk, meer nog dan de laatste twee, drie jaar is gedaan."

Hij voegde hieraan toe dat Reeebok, die het 'pomp'systeem voor schoenen 20 jaar geleden introduceerde, het eerste bedrijf was dat technologie combineerde met de sportschoenenmarkt. "We zullen de twee merken apart blijven voeren omdat beide merken een eigen identiteit, cultuur en doelgroep hebben."zei Hainer. Rob Langstaff, directeur van de Amerikaanse afdeling van Adidas vergeleek de concurrentie tussen de twee merken met concurrerende kinderen: "Ze zijn als twee kinderen thuis, waarvan de een erg goed is in voetbal en de ander in basketbal. Ze hebben dezelfde infrastructuur en moedigen elkaar aan, maar strijden ook met elkaar."

Adidas wil met de aankoop van Reebok op hetzelfde grondgebied strijden met Nike, 's werelds grootste aanbieder in sportschoenen. Hainer zei dat door de aankoop Adidas beter de Amerikaanse consument kan benaderen en daarnaast een groter aandeel kan krijgen in sporten als American Football, basketbal en hockey. Daarnaast gaf hij aan dat aerobic- en basketbal-schoenen markten zijn met grote groeipotentie. De algehele schoenenindustrie zal in 2006 volgens hem voornamelijk gestimuleerd worden door een combinatie van mode en technologie. Adidas kwam kort geleden met een 'smart'schoen, waarbij er een computerchip in de zool is bevestigd. Hoewel de prijs van de schoen start bij $250 zegt het bedrijf er al meer dan 100.000 paar van te hebben verkocht. Hainer: "Zolang je nieuwe technologieën en innovaties toe blijft voegen aan de schoenenmarkt, zal de consument blijven kopen."

Adidas
Hainer
Reebok