• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Adidas focust op tienermeisjes met nieuwe collectie

Adidas focust op tienermeisjes met nieuwe collectie

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Sportmerk Adidas heeft een nieuwe collectie gelanceerd, die zich speciaal richt op sportieve tienermeiden; Adigirl. De collectie is ontworpen met vrouwelijke athleten met een tienerleeftijd in het achterhoofd, laat Adidas weten.

De nieuwe collectie combineert technische hoogstandjes met streetstyle details en put tevens inspiratie uit vijf verschillende teamsporten: basketbal, volleybal, atletiek, softbal en voetbal.

“Adigirl is opgericht om specifiek te voldoen aan de behoeften van de vrouwelijke tieneratleet en geeft haar veel verschillende draagmogelijkheden, ook buiten het sportveld,” zegt Katie Becker, senior hoofdontwerper voor Adidas training and sportswear. “We hebben het mode-element aan het ontwerpproces toegevoegd, dat de Adigirl-collectie een frisse uitstraling geeft die uniek is.”

Vooral de felle kleuren vallen op in de stijl van de eerste Adigirl-collectie, met een kleurenpalet van helder rood, diep paars, verschillende blauwtinten, evenals bloemenprints en zwart. De collectie bestaat onder andere uit windjacks met ritssluiting en ventilatienaden op de rug, mouwloze T-shirts met ronde cut-outs, oversized shirts in mesh, items met basketbaldetails, panty’s met bloemenprint en jersey team-tops.

Er zijn specifieke sportitems aan de collectie toegevoegd, zoals sport Bh’s, T-shirts en shorts, maar andere items spelen weer meer in op het leven buiten het sportveld, zoals fleece broeken, grafische T-shirts, jassen en truien. De meeste ontwerpen zijn uitgerust met speciale features van Adidas zoals Climacool en Climalite, oftewel ademende en lichtgewichte stoffen.

Adidas lanceert nieuwe collectie: Adigirl

In een reactie laat Kate Ridley weten: “De Adigirl is een atlete met kernkwaliteiten, maar we moeten de krachtige en veelzijdige tiener die ze is ook erkennen. De collectie is van plan om aan de behoeften van haar veeleisende levensstijl te voldoen, en sport en stijl te verenigen.”

“De lancering van deze collectie is een onderdeel van onze voortdurende toewijding aan de vrouwelijke atleet en de manier waarop we allebei spreken en een product creëren, en specifiek met haar in het achterhoofd hebben we deze collectie gecreëerd.”

De prijzen van de collectie variëren van 25 dollar (22,50 euro) voor een sportbeha met de bekende drie streepjes tot 90 dollar (81,60 euro) voor een fleece jack. De collectie is verkrijgbaar via adidas.com en de 200 Adidas-winkels, maar ook via Adidas’ primaire retailpartner Dick’s Sporting Goods, en diens online winkel.

Kate Boyce, de vicepresident van Dick's Sporting Goods laat weten: “We zijn blij met de Adigirl-lijn en hoe deze tot leven komt in onze winkels. Het spreekt tienermeisjes op een nieuwe manier aan – uniek ten opzichte van ons huidige assortiment. Daarom zijn we heel blij om als grote retailer de Adigirl Collectie te lanceren.”

Om de collectie groots te lanceren heeft Adidas een uitgebreide marketingcapagne op touw gezet: in-store, met digitale en sociale componenten, en via grote evenementen zoals festivals. De campagnebeelden laten tienermeisjes zien in verschillende situaties, zo zijn er meiden te zien die samen met vrienden hun dagelijkse training doen met uitspraken als ’My Runway’. Ook wordt de gewichtenkamer benoemd tot ’My Walk-in Closet’.

Afbeeldingen: Adigirl Collection

Adidas
adigirl