• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Adidas op vrouwenjacht

Adidas op vrouwenjacht

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Adidas wil zijn achterstand bij vrouwen inlopen en de Duitse sportfabrikant heeft dan ook hoge verwachtingen van de nieuwe McCartney-collectie. Directeur Herbert Hainer verwacht dat de nieuwe sportlijn, die door de Britse ontwerpster Stella McCartney wordt vormgegeven, een omzet van 100 miljoen euro kan genereren. "Om te beginnen rekenen wij op een omzet van een tiental miljoenen," aldus de Adidas topman deze week in de Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung.

"Adidas is van oudsher een sterk mannenmerk," zegt de directeur. "Tweederde van onze omzet komt bij mannen vandaag, maar de bevolking bestaat voor 50 procent uit vrouwen dus daar blijft omzet liggen." Met de nieuwe designcollectie, die vanaf februari 2005 in de winkels ligt, hoopt het sportmerk ook deze doelgroep te veroveren. Volgens Hainer heeft ook de Y3 sportcollectie van de Japanse ontwerper Yoji Yamamoto uitstekende resultaten opgeleverd. In 2003 draaide deze lijn een omzet van om en nabij €15 miljoen, dit jaar verwacht men dat dit zal oplopen tot €20 miljoen. "Bovendien," zo vervolgt Hainer verdienen we met Y3 dit jaar meer dan een miljoen euro.

Het bedrijf heeft de blik overigens nadrukkelijk op China gericht. "Daar verdubbelt de omzet nog bijna ieder jaar." Binnen vijf jaar tijd is China voor Adidas-Salomon de tweede (Amerika blijft vooralsnog nummer één) belangrijkste markt geworden. "En dan hebben we het over een omzet die het miljard inmiddels heeft overschreden." Hainer heeft verder de prognose voor 2005 bevestigd. Het concern verwacht een omzetstijging van tussen de vijf en acht procent. De winst zal met ongeveer 15 procent toenemen.

Adidas
Hainer