• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Adidas realiseert €1.2 miljard voetbalomzet

Adidas realiseert €1.2 miljard voetbalomzet

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Sportgoederengigant Adidas heeft dit jaar een WK-gerelateerde omzet van €1.2 miljard behaald, een stijging van 30 procent ten opzichte van vorig jaar. De groep had aanvankelijk een prognose van €900 miljoen gemaakt. Het bedrijf heeft dit jaar 15 miljoen Match Ball 2006 voetballen verkocht, vergeleken met 6 miljoen tijdens het WK 2002. Met de verkoop van 3 miljoen replica voetbalhemden werd een record behaald, waarvan 1.5 miljoen replicas van het Duitse elftal waren. Tijdens het WK in 2002 verkocht Adidas 1.5 miljoen shirts en 250,000 replicas van het Duitse elftal. “Al vóór het einde van de kampioenschappen is Adidas de duidelijke winnaar. We hebben al onze voetbal en zakelijke doelstellingen voor het WK gerealiseerd,” zie voorzitter Herbert Hainer. “Een trend tijdens het WK dit jaar is dat fans de wedstrijden bezoeken in het shirt van hun elftal. Onze producten slaan aan bij de consument, en dit succes is merkbaar in de stijging van ons marktaandeel.” Gedurende het eerste kwartaal van 2006 had Adidas een marktaandeel van 37 procent in de Europese markt, 46 procent in de Amerikaanse markt en 51 procent in de Duitse markt. In alle gebieden was de groep marktleider.

Adidas
Hainer