Adidas heeft vooruitgang geboekt in een slepende zaak die al twaalf jaar duurt. Het Duitse sportmerk is in een juridische strijd verwikkeld met betrekking tot het logo - de drie strepen - dat het label zo herkenbaar maakt.

Tegenpartijen in deze zaak zijn kledingconcerns C&A, H&M, het voormalige Vendex KBB en Marca Mode die op hun kledingstukken gebruik maken van twee strepen. Deze concerns vinden dat het gebruik van strepen aan eenieder is voorbehouden. Adidas zegt dat ook het gebruik van twee strepen op een kledingstuk verwarring kan veroorzaken bij de consument.

Afgelopen week heeft het Europees Hof van Justitie in Luxemburg bepaald dat inderdaad ook twee strepen op een kledingstuk geassocieerd kunnen worden met het logo van Adidas. Volgens de rechter is het inbreuk op het merkenrecht als klanten in de twee strepen het Adidas-logo herkennen. Met de uitspraak van het hof in het achterhoofd, zal de rechtbank in Nederland de uiteindelijke uitspraak doen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN