• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Adidas voorziet groei Europa

Adidas voorziet groei Europa

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Duitse sportartikelenfabrikant, Adidas-Salomon, verwacht dat de omzet in 2005 met een eencijferig percentage zal stijgen, ondanks het feit dat de markt de laatste tijd een terugname in bestellingen doormaakt. Topman Herbert Hainer zei in een gesprek met Reuters: "Wij verwachten dat de omzet in Europa enigzins zal toenemen, maar verwachten in de tweede helft een sterkere groei." De dag ervoor onthulde rivaal Puma de verwachting dat de Europese omzet van het bedrijf zou dalen. "Europa is momenteel een moeilijke regio," zei Hainer.

Ongeveer de helft van de bedrijfsomzet van Adidas wordt in Europa gegenereerd. Analisten maakten zich zorgen om de toekomst van Adidas toen Nike, de grootste onder de sportsartikelenfabrikanten, bekend maakte dat bestellingen in het derde kwartaal 2004 waren gedaald. Door het gebrek aan sportevenementen in 2005 en een traag consumtenklimaat, zal de industrie een moeilijk jaar tegemoet gaan. Hainer zei dat Adidas van plan was hun dividend voor 2004 "aanzienlijk" te verhogen. Het dividend wordt tijdens de jaarlijkse nieuws conferentie op 9 maart a.s. bekend gemaakt.

Hij voegde hieraan toe dat het bedrijf als doelstelling had een dubbelcijferige winstgroei te bereiken in 2006, als Duitsland het WK voetbal organiseert. Hainer bevestigde ook de netto winstvoorspelling van 10% tot 15% voor 2005. "We hebben een veel betere brutto marge dan gedurende de afgelopen jaren...en ik voorzie geen reden waarom deze in 2005 of in 2006 zou dalen," zei Hainer. In 2004 stond de brutto marge op 47.2%.

Adidas
Hainer